ชื่อเรื่อง/Title ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อน้ำยางสด ยางแผ่น และเศษยางของผู้รับซื้อวัตถุดิบยางพารา อำเภอท่าฉาง จังหวัดสุราษฏร์ธานี / Factors Influencing on Buting Selection of Fresh Latex, Rubber Plates, and Rubber Chips of Rubber Raw Material Buyers in Tha Chang District, Surat Thani Province
     บทคัดย่อ/Abstract การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประกอบทางการตลาดที่มีลต่อการเลือซื้อน้ำยางสดยางแผ่นของผู้รับซื้อวัตถุดิบยางพาราอำเภอท่าฉางจังหวัดสุราษฎร์ธานีและเพื่อเปรียบเทียบปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือซื้อน้ำยางสดยางแผ่นและเศษยางของผู้รับซื้อวัตถุดิบยางพาราอำเภอทาฉางจังหวัดสุราษฏร์ธานีจำแนกตามลักษณะประชากรสาสตร์กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยจำนวน108คนเครื่งมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถี่ร้อยละค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการทดสอบค่าทีและการวิเคราะห์ความแปรปรวนผลการวิจัยพบว่าผู้รับซื้อวัตถุดิบยางพารามีความคิดเห็นต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกซื้อน้ำยางสดยางแผ่นและเศษยางในภาพรวมและรายด้านอยุ่ในระดับมากผลการเปรียบเทียบปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีต่อการซื้อน้ำยางสดยางแผ่นและเศษยางของผู้รับซื้อวัตถุดิบยางพาราจำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์พบว่าที่รับซื้อวัตถุดิบยางาพราที่มีเพศอายุและรายได้ต่อเดือนแตกต่างกันมีความคิดเห็นดดยรวมไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติเมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่าด้านการส่งเสริมการตลาดแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ0.05

The purposes of this research were to study mixed factors influencing on buying selection of fresh latex, rubber plates, and rubber chips of rubber raw material buyers in Tha Chang district, Surat Thani province , and to compare marketing mixed factors influencing on buying selection of fresh latex, rubber plater and rubber chips of rubber raw material buyers in Tha Chang district, Surat Thani province classified by demographic traits . there were 108 sample in this research the questionnaire was used as a research tool. The data was analyzed by using frequency, percentage, mean, standard deviation ,t-test and analysis of variance .<br /> The study results showed that rubber raw material buyer?s opinions toward marking mix factors influencing on buying selection of fresh latex , rubber plaster, and rubber chip of rubber raw material buyers overall and each aspect were at high level. The comparison results of marketing mix factors influencing on buying selection of fresh latex rubber plaster, and rubber chip of rubber raw material buyers showed that the rubber raw material buyers with different sex,age,and monthly income had the opinions overall with no statistical different. When considering aspect by aspect, they had the opinions in marking promotion aspect with statistical different at signification level 0.05.<br />
     ผู้ทำ/Author
Nameพุทธิเนตร ชูประเสริฐ
Organization มหาวิทยาลัยราชภัฏธนบุรี
     เนื้อหา/Content
วิทยานิพนธ์ฉบับเต็มจากฐานข้อมูล TDC
     กลุ่มหัวเรื่อง: ยางพารา
     Contributor:
Name: ยุวลักษณ์ เวชวิทยาขลัง
Roles: อาจารย์ที่ปรึกษา
     Publisher:
Name:มหาวิทยาลัยราชภัฏธนบุรี
Address:
     Year: 2551
     Type: วิทยานิพนธ์/THESES
     Copyrights :
     Counter : 1068
     Counter Mobile: 39